Post new topic   Reply to topic    imba Forum Index -> Applications
View previous topic :: View next topic  
Chucktaylor
In-Game Rank 3

Send private message
Reply with quote

re: Dragokarp-Hunter-MM/Survival/BM

0

Egentligen är nog MM lite i framkant men jag vill helst inte gå det på dom(iaf inte i början) för jag är inte 100% säker på hur jag ska röra mig och det känns dumt att wipea en farmboss för att jag inte vill tappa sniper training.

Det är det här som är hela problemet för mig, att folk överskattar sin förmåga att hålla ST uppe, (för en liten gain jämfört med andra speccs), utan att göra bort sig, inte nödvändigtvis directed till dig utan även ett par av våra hunters. 

På Maidens är skillanden dock väldigt stor, MM är solklart bättre än BM där pga samma anledning som på hans and frans, att chimera träffar 2 targets hela tiden! BM är dock bättre i sista fasen. Så om raiden har problem med den delen så byter jag såklart.

Att MM är bättre för overall dmg och ser bättre ut på mätarn må vara sant, men hela fighten är båtarna(ingen cleave) + ST under 20%. Igen, inte bara till dig utan hoppas även att våra hunters läser det här, wink wink nudge nudge.

Jag har fått den här infon från att kolla logs och från Azortharions(hunter i danish terrace) guide(som alla hunters borde läsa, väldigt komplett).

Att du har en bra källa och håller dig uppdaterad + att du kan argumentera för dig bara stärker mitt första intryck, hope to see u in /g soon.

Peace!

Dragokarp XoXo
Guest

Reply with quote

re: Tack för det snabba svaret!

0

Anledningen till att jag vill gå SV(med lonewolf) på Hans and Frans är för att man kan multidotta. Alla speccen ligger väldigt jämt på den fighten men vad jag har hört så är SV och MM lite bättre än BM. Skillanden är nog inte otroligt stor. Anledning är såklart att man kan ha serpent sting på båda snubbarna och att chimerashot kan träffa 2 targets under stora delar av fighten(om tanksen är duktiga). Egentligen är nog MM lite i framkant men jag vill helst inte gå det på dom(iaf inte i början) för jag är inte 100% säker på hur jag ska röra mig och det känns dumt att wipea en farmboss för att jag inte vill tappa sniper training.

På Maidens är skillanden dock väldigt stor, MM är solklart bättre än BM där pga samma anledning som på hans and frans, att chimera träffar 2 targets hela tiden! BM är dock bättre i sista fasen. Så om raiden har problem med den delen så byter jag såklart.

Jag har fått den här infon från att kolla logs och från Azortharions(hunter i danish terrace) guide(som alla hunters borde läsa, väldigt komplett).

Chucktaylor
In-Game Rank 3

Send private message
Reply with quote

0

WWS/WoL Report (Giving us a full report will raise your chance to get accepted to imba):https://www.warcraftlogs.com/rankings/character/789720/latest/#boss=1689 Innan den 28 hade jag inte 4set. De logsen ni bör kolla på är de från spirit of elders eftersom att jag innan dess hade väldigt dåligt gear(statsen och trinketarna var dåliga) vilket var ett problem för mig i HM. Ni får gärna kolla på Hans and frans och flamebender normal för lite oranget :p

Ranker på logs är inte speciellt intressant då 19andras performance spelar lika stor roll som din egen, därför bryr jag mig inte direkt om du har blå, lila eller orangea ranker(inte för att det är ett minus att ha).

Jag förstår om ni declinar mig pga av mitt låga ilvl och min ålder men jag kan försäkra er om att ni inte kommer ha problem med något utav det.

Åldern är mer en rek.

iL är heller inget vi lägger någon större vikt vid hos seriösa applikanter.

Off-spec (Please explain the purpose of your off-spec): MM+ SV. Jag vill gärna spela MM på maidens och SV på Hans and Frans och Oregorger om inte raiden har något emot det.

Jag förstår varför man vill lira annat än BM på Ore men kan inte direkt förstå varför man skulle vilja lira något annat än BM på resterande bossar.

Eftersom du frågar om det är okej att du gör det så antar jag att det egentligen inte är optimalt att lira annat än BM?

Vad slår 5stacks Frenzy + BW för prioritytargets, samtidigt som man kan röra sig obehindrat utan att förlora dps?

Välskriven applikation, ja tack för min del iaf.

PS. Tack för heads-upen, han är i läsande stund redan kickad.

Dragokarp XoXo
Guest

Reply with quote

0
1. Information about yourself.

Name: John
Occupation: Varit sjukskriven sen i september(inget som kommer påverka mig i raid). Planerar att börja 2an till hösten

2. Information about character.

Name:Dragokarp
Realm: Grim batol
Class: Hunter
Spec (Please explain why you choose this spec and include your rotation): Beast Mastery. Jag har valt BM eftersom att jag gör mest dps i det speccet. Jag byter förstås spec mellan fighter under progression eftersom att det är rätt stor skillnad i dps . Om ni undrar vrf jag har Enchantat MS så är det för att det inte är så stor skillnad mellan mastery 0.48 och MS 0.46(tror jag gör 200 mindre dps simmat). Det blir lättare att byta mellan speccen då MS är den bästa statten för SV och en okej stat för MM. Jag har inte råd att enchanta om inför varje boss fight helt enkelt (önskar att jag levde kvar i MoP :c )
Dire beast opener: 1 sec innan pull prepot--> encountern börjar /petattack-->Stampede-->trinket+Dire Beast--> Beastial Wrath--> Kill Command-->Barrage osv.
Steady focus opener: 2sec innan pull pot+ cobra shot--> encountern börjar /pet attack--> cobra shot-->stampede--> Bestial Wrath+ trinket--> Kill Command--> Barrage osv.
Off-spec (Please explain the purpose of your off-spec): MM+ SV. Jag vill gärna spela MM på maidens och SV på Hans and Frans och Oregorger om inte raiden har något emot det.
Time played: 73 dagar
Armory Link:http://eu.battle.net/wow/en/character/grim%20batol/dragokarp/simple (om jag har konstiga talents eller glyphs när ni kollar så har det att göra med att jag håller på med att försöka sola raider i pandaria.
Screenshot of your UI (preferably in raid): http://gyazo.com/50327d5828880848bcb051c2e5640260 Hoppas det är lugnt att det inte är i raid, det enda som kommer till är bigwigs timers och några TMW som trackar debuffs från bossar och sånt.
WWS/WoL Report (Giving us a full report will raise your chance to get accepted to imba): https://www.warcraftlogs.com/rankings/character/789720/latest/#boss=1689 Innan den 28 hade jag inte 4set. De logsen ni bör kolla på är de från spirit of elders eftersom att jag innan dess hade väldigt dåligt gear(statsen och trinketarna var dåliga) vilket var ett problem för mig i HM. Ni får gärna kolla på Hans and frans och flamebender normal för lite oranget :p
Varför spelar jag hunter?: Jag spelar hunter för att jag gillar att vara viktig för raiden. Att ha bra hunters är ungefär lika viktigt som att ha bra tanks. Jag älskar att få göra alla små "uppdrag"(hoppa till båt på maidens t.ex). En annan anledning är att jag är kär i deterrance, feign death, binding shot och disengage. Det finns otroligt många sett man kan använda dessa abilitys för att underlätta för raiden och för healers. Skillnaden mellan en bra och en riktigt bra hunter är hur man använder de här. Man kan undervika så otroligt mycket dmg på nästan alla fighter genom dem om man hittat ställena där man kan utnyttja dem till fullo. 

Guildhistory - What guilds have you been in and why did you leave them: Började spela förra året i april och då phuggaded jag igenom hela SoO normal men sen sökte jag in till en guild på ravencrest som jag progressade hc med upp till iron juggernaut. Jag lämnade dem här eftersom att jag tyckte att de var för dåliga. Efter det så gick jag med i Labyrinth som lovade att de skulle bli en top guild etz men efter att vi wipeat 20 gånger på sha of pride med en overgeared grupp och tanks som fick 100 corruption varannat try så förstod jag att det här aldrig skulle gå. Då gick jag med i Justified Hubris. I Jhub så progressade vi ca 1,5 bossar i veckan och slutade på 10/14 hc(mythic idag(vi fick såklart 14/14 efter patchen men då blev ju allt ett stort skämt)). Den största anledningen till att vi inte tog oss hela vägen var att vi bara hade 8 main raiders och behövde phugga en healer och en dps varje vecka vilket inte alltid blev helt lyckat. När WoD kom så började vi massrecruita och vi ändrade också på våra oattraktiva raidtider (tidigare raidade vi 22.30-1 ibland 2). Det visade sig dock att många av våra recruits inte presterade tillräckligt högt för vårt mål(top 200). Vi clearade bara 5/7 mythic innan brf kom och där försökte vi raida lite men vi gav upp efter att några lämnat och vi inte clearat BH Heroic. Jag tog ett break på en månad ungefär innan en polare lockade med mig i Spirit of elders men jag kände snabbt att jag bara blev frustrerad av att spela med dem(dålig raidleader och många dåliga spelare)

3. Additional Information.

Please explain why you have the experience you have. For example: if you have 6 bosses on Mythic, you will need to explain why you never got any further and what experience you have on the remaining encounters. If you already cleared everything you can skip this question. For content in previous expansions, please note if the experience was acquired when it was relevant or cleared at a later stage. 

Vanilla experience:-

TBC experience:-

WoTlk experience:-

Cataclysm experience:-

Mists of Pandaria experience:10/14 hc(14/14 mythic efter patchen)(förklaring i guildhistory)

Warlords of Draenor experience:5/7 Hm.  2/10 BRF(förklaring i guildhistory)

imba raids 3 days a week.
Wednesday, Sunday & Tuesday from 19:30 to 23:00 (this can stretch to 23:30 if needed).
Can you honestly say that you can attend 3 out of 3 days? We will hold you to your word! Yes! Har inget liv så det blir lätt.

What is your attitude towards being on standby: Det är så klart lugnt, även om jag låter som en diva ibland och bryr mig väldigt mycket om min egen prestation så tycker jag det viktigaste är att raiden och guilden får progression. Det jag gillar med wow är lagkänslan(har hållit på väldigt mycket med lagsporter tidigare).

4. Your own input: Ni verkar ha några väldigt bra spelare i guilden(imponerad av Zight och Vilestump) och det skulle vara väldigt roligt om ni vill ta in mig också. Jag förstår om ni declinar mig pga av mitt låga ilvl och min ålder men jag kan försäkra er om att ni inte kommer ha problem med något utav det. Mitt ilvl kommer snabbt gå upp(plus att snart är 6.2 här) och jag kan sköta mig bland folk. Eftersom att min wow-exp är väldigt låg så kan jag väll tillägga att jag har varit rätt bra på andra spel tidigare (Masters Season 1 Sc2, Diamond 4 LoL). Atm försöker jag bli legend på HS. Om ni har några frågor eller om jag missat något så kontakta mig gärna ingame eller skriv här :)

PS Såg att Behringer också applyat och jag vill bara säga att jag har väldigt dåligt erfarenhet av honom, träffat på honom några gånger i pugs(lämnat efter en wipe, gjort dålig dps och snackat massa skit chatten). Jag tror inte att han är någon ni vill ha i guilden :)
Posts from:   
Post new topic   Reply to topic    imba Forum Index -> Applications All times are GMT - 5 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum