Post new topic   Reply to topic    imba Forum Index -> Applications
View previous topic :: View next topic  
Guest

Reply with quote

re: Vilestump, Rogue

0

Fan så gött, tack!

Hälsar på föräldrarna över helgen så hör av mig för invite på söndag.

Hackebiff
In-Game Rank 2

Send private message
Reply with quote

0

Utmärkt!

Välkommen till imba! 

Viska mig, Dearus eller Gullenosen för invite.

Send private message
Reply with quote

0

1. Information about yourself.

Name: Johan
Occupation: Lärarstudent

2. Information about character.

Name: Vilestump
Realm: Grim Batol
Class: Rogue
Spec (Please explain why you choose this spec and include your rotation): Subtlety/Combat beroende på fight.
Off-spec (Please explain the purpose of your off-spec): Se ovan.
Time played: 16 dagar
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/grim-batol/Vilestump/simple
Screenshot of your UI (preferably in raid): Något daterad bild men i huvudsak oändrat sedan dess.
WWS/WoL Report (Giving us a full report will raise your chance to get accepted to imba): Rogue (Warlock, Druid)
Guildhistory - What guilds have you been in and why did you leave them: Bakar in detta i informationen om mina erfarenheter nedan.

3. Additional Information.

Please explain why you have the experience you have. For example: if you have 6 bosses on Mythic, you will need to explain why you never got any further and what experience you have on the remaining encounters. If you already cleared everything you can skip this question. For content in previous expansions, please note if the experience was acquired when it was relevant or cleared at a later stage. 

Vanilla experience: 
Hankade fram som warrior tank i maklig takt i en guild jag och min bror styrde. Clearade MC och BWL.

TBC experience:
Fortsatte på min warrior tank men brorsan lade av. Slutade spela efter några bossar i SSC.

WoTlk experience:
Började spela igen, nu som paladin healer i en friends & family-orienterad svensk guild. Clearade allt på normal, hann kanske halvvägs igenom på heroic. Spelade hunter i arena vid sidan av, runt 2400 i 2s och 3s.

Cataclysm experience:
Fortsatte med samma guild en bit in på Firelands innan jag slutade spela igen. Spelade resto shaman i arena vid sidan av, runt 2200 i 2s och 3s.

Mists of Pandaria experience:
Tillbaka med pandorna och hoppade med min tidigare guild, denna gång som warlock då det var vad vi saknade i rostret. Spelade kvar till mitten av HoF normal då jag valde att byta till en guild med mer fokus på progress.
Spelade med Swedish Brotherhood (guilden med mer fokus på progress) fram till Horridon heroic. På grund av begränsat antal möjliga rekryter (svenskspråkig guild) kunde vi inte hålla den nivå vi ville på samtliga spelare och guilden föll isär.
Jag bytte server från Burning Blade till Tarren Mill och gick med i De Facto. Detta höll till slutet av ToT heroic innan även denna guild föll isär, denna gång på grund av meningsskiljaktigheter i ledningen och allmänt dålig stämning och sammanhållning.
Jag blev upplockad av Boogiemen men hann bara spela med dem några veckor innan största delen av officergruppen lade ner eller flyttade.
Expansionen och SoO avslutades i Bad Example med en Garrosh heroic kill någonstans i topp 200. Guilden föll tyvärr isär under den långa content-torkan i väntan på WoD.

Warlords of Draenor experience:
Ett nytt försök gjordes med kärngruppen i Swedish Brotherhood (nu Nordic Brethren och som Alliance på Grim Batol) och vi harvade på genom HM och BRF med diverse problem, främst spelarbrist. Vi hann med 5/7M och 2/10M innan ledningen bestämde att nog fick vara nog, då rekrytering numer tog upp all deras fritid.

imba raids 3 days a week.
Wednesday, Sunday & Tuesday from 19:30 to 23:00 (this can stretch to 23:30 if needed).
Can you honestly say that you can attend 3 out of 3 days? We will hold you to your word!
Jag har inga problem att dyka upp i tid och förberedd. Under mitt korta prat med Hackebiff nämnde jag att tisdagarna nu i april antagligen kommer vara uppbokade för min del, men sedan är handbollssäsongen över.

What is your attitude towards being on standby: if the set up requires another role than yours or when the spot is being rotated?
Jag har inga problem att sitta om det är vad som krävs för progress. Jag är en lagspelare med fokus på att döda bossar och är väl medveten om att detta ibland kräver justeringar i raid setup.

4. Your own input: Here you can write down some closing words of your application, questions that you might have or additional information that you find important to add.
Denna karaktären har varit en alt fram tills nu, vilket förklarar antalet dagar spelade. Även om det varit en alt är jag väl påläst om klassen och presterar bra. Mina logs har hamnat runt 80de percentile men hoppas på att pusha det till 95 eller åtminstone 90+ med lite mer vana och en bra raidgrupp runtom mig. Jag är ständigt efter förbättring, såväl personlig som i laget. Det är det jag tycker är allra roligast med WoW - hitta utrymme för förbättring.
Jag streamar oftast när jag raidar och meckade ihop kill videos för Nordic Brethren när jag kände att jag hade tid och lust för det. Jag har tyvärr inte highlightat eller sparat några klipp som rogue, det mesta är från min warlock eller andra POVs i raiden.

Twitch: http://www.twitch.tv/vilewasp 
Gamla guildens YouTube: 
https://www.youtube.com/watch?v=5iGhIC0o2Fc&list=PLDhhZ0EUBjhbDHTs7WHiXxljoBU8yT6vi
 Vet inte om jag missat något som borde vara med här. Om ni vill fråga något ingame finns jag på Vilewasp, Vilestump eller Vilekin, alternativt WASP#2909.
Tack för att ni tog er tid att läsa min apply,
hoppas vi hörs i guild chatten snart!
Posts from:   
Post new topic   Reply to topic    imba Forum Index -> Applications All times are GMT - 5 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum